Formularz wyszukiwania
× Zamknij wyszukiwarkę. Uwaga: spowoduje zamknięcie bez przeładowania strony

Prace konserwatorskie w kościele pw. św. Antoniego we Lwowie Polonika

Przejdź do treści
Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą POLONIKA – strona główna
BADAMY - CHRONIMY - POPULARYZUJEMY polskie dziedzictwo kulturowe za granicą

Nawigacja

  • O nas
  • Co robimy
  • Polonik tygodnia
  • Co nowego
  • Baza poloników
Rozwiń menu główne

Ustawienia

Włącz wysoki kontrast Włącz podstawową wersję kolorystyczną pl Change language to PL en Change language to EN
Zamknij menu
  • Strona główna
  • Co robimy
  • Polonik tygodnia
  • Baza poloników
  • Co nowego
  • Wydawnictwa
  • Edukacja
  • Multimedia
  • O nas
  • BIP
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Patronat i współpraca
  • Press room

Media społecznościowe

  • Kanał na facebook
  • Kanał na instagram
  • Kanał na twitter
  • Kanał na youtube
  • Kanał na Google Arts and Culture
  • Kanał na linkedin
© 2025 Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą POLONIKA

Programy grantowe / Programy grantowe MKiDN / Projekt

Powrót do: Programy grantowe MKiDN

Prace konserwatorskie w kościele pw. św. Antoniego we Lwowie

2022

Dofinansowaliśmy kolejne prace konserwatorskie w kościele pw. św. Antoniego we Lwowie.

Kaplica św. Barbary i św. Józefa przy kościele św. Antoniego we Lwowie powstała w 1904 r. za sprawą proboszcza, Władysława Hickiewicza, który ją „przybudował i urządził własnym kosztem”. Nawiązująca do baroku dekoracja malarska wnętrza, wykonana przez lwowskiego malarza i pozłotnika, Tadeusza Pelczarskiego, pochodzi z 1905 r. Malowidła wykonane techniką klejową na bazie białka były dwukrotnie przemalowywane, miejscami z zastosowaniem spoiwa olejnego, żywicznego lub woskowego. Od kilku lat kaplica była wyłączona z użytkowania ze względu na zły stan zachowania.

W 2022 r. kontynuowane były prace konserwatorskie przy polichromii we wnętrzu kaplicy św. Barbary i św. Józefa, rozpoczęte w 2020 r. Dotychczas wykonano dezynfekcję, konsolidację i odsolenie warstwy malarskiej, usunięto późniejsze przemalowania oraz uzupełniono ubytki. Odtworzone zostały tynki wapienno-piaskowe w pilastrach i przyziemiu oraz założono tynki renowacyjne. Usprawniono ponadto wentylację oraz odprowadzenie skroplin z witraża.

W obecnym sezonie wykonano rekonstrukcję brakujących elementów kompozycji oraz uzupełniono ubytki warstwy malarskiej suchymi pigmentami i kazeinianem amonu, zrekonstruowano kolorystyki partii cokołowej oraz odtworzono złocenia.

12
Galeria
Otwórz galerię (12 fotografii)
Otwórz galerię (12 fotografii) wnetrze-10-fot -ak
wnetrze-11-fot -ak wnetrze-12-fot -ak wnetrze-2-fot -tetiana-bondaruk wnetrze-3-fot -tetiana-bondaruk wnetrze-4-fot -tetiana-bondaruk wnetrze-5-fot -ak wnetrze-6-fot -ak wnetrze-7-fot -ak wnetrze-8-fot -ak wnetrze-9-fot -ak wnetrze-fot -tetiana-bondaruk

Lokalizacja

kościół św. antoniego, lwów
Udostępnij

Beneficjent: Fundacja Dziedzictwo Kresowe im. Orląt Lwowskich

Kwota dofinansowania: 140 000 zł.

Menu dodatkowe

  • BIP
  • Kontakt
  • Press room
  • Patronat i współpraca
  • Deklaracja dostępności
  • Dotacje MKiDN
instytucja nadzorująca
instytucja nadzorująca
© 2025

Narodowy Instytut Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą POLONIKA

Realizacja:

Rytm.Digital

Media społecznościowe

  • Kanał na facebook
  • Kanał na instagram
  • Kanał na twitter
  • Kanał na youtube
  • Kanał na Google Arts and Culture
  • Kanał na linkedin
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej. OK, rozumiem